Sunday, March 12, 2006

Leos tredje dag

Nu har dag 3 förflutit och katterna verkar tolerera varandra mycket bättre. Imorse hade Simba hoppat upp i min säng och lagt sig under täcket och Leo sov precis bredvid i sin korg. Första kvällen var Simba så arg på Leo så han ville inte vistas i samma säng som han. Nu i morse blev jag ändå väckt kl. 8 då katterna gav upp hungerjam.

Det har västs och morrats betydligt mindre idag. Ny kattsand har också invigts; någon typ av stort kristlliknande genomskinligt granulat - ser ut som jättelika saltkorn. Katterna fann sig direkt och lille Leo kommer nu in i luckan till toan utan problem. Man ska tydligen inte ta bort kisset utan bara korvarna som ligger prydligt inpackade i de stora kornen.

Jag tog med Leo i kattväska på kort besök till Pappa - det var lite varmare på dagen så jag kunde våga ta ut honom. Det är en promenad på ca 150 meter från min lägenhet till Pappas vårdboende. Leo protesterade en del på vägen men sedan hoppade han ut i Pappas rum och undersökte varje vrå. Pappa blev förtjust - han såg mycket glad ut när han såg den lille leoparden.

Därefter var jag borta i fyra timmar för att spela och stängde då in Simba med extratoalett och skinkportion i mitt sovrum. Det gick bra: katterna fick lite mer skinka när jag kom tillbaka och nu är Leo i full gång och leker med en bjällerförsedd råtta!

No comments: