Saturday, October 14, 2006

Leo hämtar!

Leo hämtar det han vill ha. De två korten när han går i skåpet är från början av sommaren. Då hade han kvar sina familjejuveler vilket syns på ena kortet. Sedan blev han av med dem hos dr Wäsenberg och låg utslagen en hel dag efter den skymfliga operationen. jag fick riktigt dåligt samvete trots att jag vet att det är bäst för hans själsliga hälsa att inte för starkt känna "the call of nature". Stackars liten, han var inte så karsk då! Men det läkte snabbt och nästa dag var det dags för nya nidingsdåd. Jag har tex inte många glas kvar. Först vispar han med tassen i dem och sedan river han ner dem på golvet. Han älskar ljudet av saker som dunsar i golvet: glaskross, min mobiltelefon, fjärrkontrollen till datorn, CD-skivor mm kommer under hans omilda behandling.




Lådan där jag förvarar allsköns sax och klarinettviskor mfl detaljer är ett favoritställe. Här hämtar Leo fram min stora dyra i Frankrike inköpta saxborste och anfaller den som det vore ett jaktbyte. Han tuggar med välbehag på det dyra materialet och baktassarna sparkar. Glömmer jag stänga lådan får jag skylla mig själv - det är en inbjudan till upptäcksfärd i instrumentvårdsdetaljernas förtrollande värld! Och Simba betraktar spektaklet med upphöjt lugn uppifrån sin klovässarposition.

3 comments:

Bim said...

hihihi...
Ja, jag har en buspus... en Leo, men... Kan dock meddela att den buspusen INTE ens är i närheten av alla bus som denne Leo hittar på, hihihi. Denne Leo ÄR ju helt otrolig, har aldrig hört talas om någon inbrytare av detta slag, ;). Härligt att läsa om, dock... Men, mindre kul att vara med om... ... ...
Må så gott... värmländska, kramis och hoppas du trots en buspus vid namn Leo haft en trevlig helg. Hrm, aldrig trist antar jag, och jag tänker INTE visa min buspus - Leo - denna blogg... tänk om han får för sig än mer... ;)
Sjöbackas blogg

Anonymous said...

Söta!

Anonymous said...

Vad härligt att höra att det inte bara e mina katter som är så otroligt busiga! :)