Tuesday, March 14, 2006

Simbas och Leos femte kväll tillsammans



Relationen mellan de två katterna börjar normaliseras. Färre dova morr och ilskna väs. Jag har sett Simba slicka på Leos svans och de kan mötas nos mot nos utan någon större dramatik.
Katterna har börjat jaga varandra runt i lägenheten så att papper och tidningar yr omkring. Ibland skrämmer Leo Simba på flykten och ibland hoppar Simba på Leo som då slänger sig på rygg och sparkar i luften med alla fyra tassarna.

Nu vågar jag lämna dem ensamma utan att stänga in någon av dem.

Leo har inga hämningar. Han provocerar Simba, biter honom i svansen och försöker stjäla hans mat.

När det gäller skinka är det strid på kniven. Jag måste ge katterna skinka samtidigt, annars kan det bli bråk.

Här syns Leo klättra upp för mina ben för att nå två snoddar som hänger från midjan på mina hemmamysbyxor.





No comments: